Huisstijl ontwerp
Een huisstijl van een merk of bedrijf wordt ook wel de corporate identity of brand identity genoemd. En deze benaming zegt het eigenlijk al: met een huisstijl toon je je identiteit. De huisstijl omvat alle uitingen van een bedrijf. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfs- of merknaam, het logo, de gebruikte lettertypen, het kleurgebruik, de slogans en de tone of voice (het taalgebruik). Als er huisstijlafspraken gemaakt zijn, betekent dat dat de vormgeving van de website en social kanalen, het drukwerk, de bedrijfskleding en reclamespotjes, en ga zo maar verder, allemaal in een zelfde herkenbare stijl gemaakt zijn. En dat is belangrijk, want dan denkt die ideale klant direct aan úw merk en niet aan de concurrent.
Vaak wordt de huisstijl vastgelegd in een huisstijlhandboek. Zo’n document zorgt ervoor dat iedereen binnen uw organisatie uw huisstijl consequent kan toepassen. DiGraphical helpt u graag met het ontwikkelen van een consequente en toekomstbestendige huisstijl, compleet met een huisstijlhandboek.
Hieronder een aantal voorbeelden van huisstijlen die wij gerealiseerd hebben.
PB-Dienstverlening
De Fijter Financieel Advies
Keep it Flowing
Later meer.